A társaság az elmúlt években – még nyeresége terhére is – arra törekedett, hogy fejlessze 30 hajóból álló flottáját. Hangsúlyozta, a Mahart Passnave az egyetlen vállalat, amely képes lehet arra, hogy Budapest tömegközlekedését enyhítse a dunai személyszállítás beindításával. Tasó László beszélt a vállalat feladatairól is, például, hogy helyt kell állnia majd a vizes világbajnokságon.

Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke arról beszélt, hogy teljes átalakuláson megy keresztül a szervezet szemlélete, azt szeretnék, ha az emberek a hatóság szóra nem a büntetésre asszociálnának, ők azért vannak, hogy a közlekedés biztonságát szavatolják. Az elmúlt három évben több mint 40 szakmai területen egyszerűsítették az ügyviteli eljárásokat, a hajózásnál például vannak olyan ügyek, amelyekhez nem kell engedélyt kérni, csak bejelentés kötelesek.

Félegyházi András polgármester azt hangsúlyozta, hogy Visegrád idegenforgalma össze van kötve a Dunával, ezért stratégiai partnere a városnak a MAHART PASSNAVE.

Spányik Gábor, a Mahart Passnave ügyvezetője arról beszélt, hogy a visegrádi hajóállomásnak régióközponti szerepet szánnak, és több dunakanyari kikötőt is megnyitnak. Ismét beindítják például szobi, valamint a zebegényi hajóállomást is. Spányik Gábor azt is elmondta, hogy a következő évtől gyorsjáratú hajók indulnak majd a hét több napján is a fővárosból Visegrádra, ezzel a menetidő is jelentősen csökken.