A tervező feladata döntés-előkészítő és megvalósíthatósági tanulmány készítése, a környezetvédelmi engedély megszerzése, emellett az engedélyezési terv, a kiviteli terv és a kapcsolódó tenderdokumentáció elkészítése, a jogerős építési engedélyek beszerzése. A tervezési díj 3,1 millárd forint, amelyet európai uniós források felhasználásával a kormány biztosított a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. konzorciuma számára.
Milyen konkrét eredmények várhatók a veresegyházi vonalon?
Sűrűbb, a városi közlekedés járatsűrűséget idéző, Veresegyháztól vagy ha a tervezés igazolja, már Őrbottyántól negyedórás járatkövetés, ehhez kétvágányúsítás szakaszosan
 Ahol a pálya geometriai adottságai megengedik, 100–120 km/óra sebesség
Felújított, akadálymentesített megállók, állomások
 Akadálymentes, biztonságos gyalogos aluljárók (ezek helyszíne lehet: Rákospalota-Újpest, Fót, Ivacs, Veresegyház, Vác-Alsóváros)
A jelenleginél több P+R autóparkoló, B+R kerékpártároló
Rákospalota-Újpest állomás korszerűsítése
Különszintű keresztezések a közúttal, ahol indokolt.
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiának (www.budapestvasut2040.hu) megfelelően itt is cél zónázó rendszer bevezetése, Őrbottyántól Budapest felé így minden megállóhelyről és állomásról óránként legalább négy vonat közlekedne, de a külső szakaszon is kettő, amelyek viszont a belső szakaszon már nem állnak meg, így lényegesen csökkenhet a menetidő. Hosszú szakaszokon második vágányt tervezünk, emeljük a sebességet, ahol csak lehet, 100 km/órára.
Veresegyházról a jelenlegi félórás vagy még hosszabb menetidő Rákospalota-Újpestig mintegy negyedórával lehet kevesebb, Fóthoz is körülbelül 8 perccel kerülhet közelebb a főváros egész nap a most negyedóra alatt Rákospalotára, félóra alatt a Nyugatiba érő személyvonatokhoz képest.
(forrás: mavcsoport.hu)