A sajtótájékoztatón Vitályos Eszter elmondta, a szentendrei hév fejlesztési tervéből és a 11-es út szentendrei szakaszának tervezett   fejlesztéséből is világosan látszik a kormány szándéka, hogy jelentős közlekedésfejlesztési forrást juttat a térségbe. Hozzátette, a közlekedési anomáliák enyhítését, a megoldást nem az autós közlekedés feltételeinek szigorításában, hanem a kötöttpályás közlekedés fejlesztésében látják. A kormány a szentendrei HÉV fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette.

Vitézy Dávid hozzátette, a menetidő csökkentése érdekében elvégzik a szükséges pályafelújítást, gyors járatokat indítanak, amelyek nem állnak meg mindenhol, felújítják és akadálymentessé teszik az állomásokat és a peronokat. Felmerült az igény, hogy az állomás teljes környezetét tegyék rendbe. Ennek érdekében kérdőíves felmérést indítottak, hogy felmérjék az igényeket, melyre 1300-an válaszoltak. A válaszadók véleményét is beépítik a tervekbe.

Léptéket váltanak a szentendrei HÉV-állomás tervezése kapcsán és egy olyan átfogó új intermodiális csomópontot terveznek, amely magában foglalja a P+R parkolóházat, a nagy biciklitárolókat és egy közös renszerbe foglalja a szomszédos Volánbusz pályadudvart és  a HÉV végállomását. Ennek a tervezése már elkezdődött, várhatóan nyár végéig be tudják mutatni a terveket.

A beruházást az Európai Unió által, a járvány után létrehozott Helyreállítási Alapból finanszírozzák. A fejlesztés érinti a járműveket is, korszerű, alacsonypadlós szerelvényekre cserélik az 50 éves kocsikat, új kocsiszínt építenek. Az érdemi építési munkák 2022 második felében kezdődhetnek el és várhatóan 3 évig tartanak majd.

 

Az alábbiakban idézzük Vitézy Dávid facebook oldalán közzétett tájékoztatást:

 

"Minden tekintetben megújul a hév végállomása Szentendrén. A település egyik meghatározó fókusza ma is a H5-ös vonal végpontja Szentendrén, ahol a közlekedési funkción kívül hagyományos a kereskedelmi tevékenység is. Április elején leégett az itteni szupermarket, így jelenleg hiányos itt az élelmiszerek és a napi cikkek vásárlásának lehetősége, ez a sajnálatos esemény is ráirányított a figyelmet: a csomópont átfogó és teljes megújításra szorul. A BFK-nak és konzorciumi partnerének, a MÁV-HÉV Zrt.-nek az a célja, hogy az észak-déli hévek megújítása során a végállomás a színvonalas kereskedelmi funkciók itteni telepítését figyelembe véve készüljön el – erről is beszéltünk Szentendrén a sajtó képviselői előtt Vitályos Eszterrel, európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkárral, aki kezdeményezte a csomópont teljes megújítását a BFK felé, azt kérve, hogy ne csak a hév területét, hanem a környezet is rendezzük a nagyberuházás keretében.
A H5-ös szentendrei hév teljes megújítása, akadálymentesítése, a Békásmegyertől kifelé leromlott pályaállapotok megszüntetése a BFK által előkészített egyik legfontosabb kötöttpályás nagyprojekt, mely a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában is szerepel. Bár gyakran halljuk, hogy Budapest nem részesül a járvány utáni helyreállítási forrásokból, ez nem igaz: a H5-ös hév teljes fejlesztése, melyet jelentős részben budapestiek, például az egész békásmegyeri lakótelep is használ, teljes egészében része Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervének, mely jelenleg az Európai Bizottság előtt van.
Szentendre életében a fejlesztéssel a hév és a végállomás szerepe tovább fog nőni, hiszen a fejlesztés után a mostaninál korszerűbb, gyorsabb, sűrűbben közlekedő járművekkel akadálymentesen, néhány perccel gyorsabban lehet majd elérni Buda belső területeit, az M2 metrót, a 4-6-os és az 1-es villamosokat, kényelmesebben lehet majd átszállni a helyi és a távolsági buszokról, többen tudnak autóról, illetve kerékpárról hévre váltani.

A távlatban tervezett ötös metró, vagyis a H5-ös vonal Duna alatti összekötése a csepeli (H7) és a ráckevei (H6) vonalakkal pedig még több utast fog majd vonzani a dunakanyari térségből. Ekkor ugyanis már a pesti belváros számos pontja, és a dél-pesti agglomeráció települései is átszállás nélkül lesznek elérhetőek innen.
A következő konkrét fejlesztéseket tervezzük Szentendrén a most induló beruházás keretében:
Az állomás, a peronok akadálymentesítése, igényes, egyedi építészeti kialakítása
A belváros felé vezető aluljáró akadálymentesítése
A hév-autóbusz átszállókapcsolat magas szolgáltatási szinten, közös lefedés alatt, intermodális csomópontként történő kialakítása
P+R parkoló létesítése 300 autó számára Szentendrén, összesen 1000 férőhely Békásmegyertől Szentendréig
Fedett kerékpártároló (B+R) legalább 300 biciklinek
Korszerű vizuális és hangos utastájékoztatás
Kisebb kereskedelmi funkciók közvetlen megjelenése az állomáson, építészeti összhang az új élelmiszeráruházzal.
Jelentősebb, könnyen megközelíthető kereskedelmi funkciók a végállomás szomszédságában
A BFK és a MÁV-HÉV az észak-déli hévvonalak fejlesztését az vonal menti települési önkormányzatokkal és az érintettekkel folyamatosan konzultálva irányítja. A szentendrei állomásról egy külön kérdőívvel kértük ki a jelenlegi és potenciális utasok véleményét tavasszal.
1298 válaszadó alkotott véleményt. A válaszokból kiderül, hogy:
 Az utazók 59 százaléka gyalogosan jut el a hévállomásra.
 Az utazók 36 százaléka veszi igénybe az autóbuszos közösségi közlekedést.
 A személygépkocsit használók aránya 39 százalék, az utasok 16 százaléka használ kerékpárt, elektromos kerékpárt.
 Kíváncsiak voltunk arra is, hogy ha javulnának a kerékpártárolás körülményei, elindulnának-e az utasok inkább kerékpárral. Erre a kérdésre a szentendreiek 55 százaléka válaszolt igennel, 45 százalékuk nemmel.
 A hévállomások esztétikai körülményeinek és elérhetőségének javításán túl kiemelt feladat őrzött P+R parkolók létesítése a személygépkocsival közlekedők számára, ezt 95% kívánja.
 Hulladéktárolók kihelyezését az utasok 86 százaléka tartja fontosnak, és nyolcvan százalékuk várja el a jegyváltás körülményeinek a javítását.
Bár nem a többség, de sokan, 45 százalék szeretné, hogy javuljanak az étkezési lehetőségek, például egy pékség kialakításával. Újságárust 16 százalék szeretne. Bankautomatára az utasok közel fele tartana igényt, legkevésbé viszont dohányboltot, lottózót és virágárust tartanak szükségesnek.
 A H5-ös hév fejlesztése során a többi megálló is akadálymentes lesz, megújul a pálya, az áramellátás, a kocsiszín és az utastájékoztatás, Szentendre és Békásmegyer között újjáépül a teljes pálya. Az északi és a déli hévek fejlesztése a BFK 2020 februári megalakulásakor startolt, ahogy ezt akkor Fürjes Balázs államtitkárral közösen bejelentettük. Csaknem egy éve kötöttük meg a tervezési szerződéseket, először a megalapozó vizsgálatok indultak. Idén márciustól már engedélyezési és kivitelezési tervek készülnek. Terveink szerint a kivitelezés 2022-től 2025-ig tart majd európai uniós finanszírozás segítségével.
 A szentendreivel párhuzamosan a föld alatt összekötjük a H6-os és H7-es hévet is, és a Kálvin térig hosszabbítjuk meg őket. Az előbbi Csepelen is hosszabb lesz egy megállóval. Természetesen a déli héveken is akadálymentesek lesznek a megállók, új járművek közlekednek majd. A H5-ös, H6-os és H7-es hévek fejlesztésének előkészítése összehangoltan, a vonalak későbbi összekötésének lehetőségét szem előtt tartva halad. Mindhárom vonalra új vonatok beszerzését is tervezzük. "